24-25 АПРИЛ 2025 г.
ТРЕТА НАЦИОНАЛНА НАУЧНО-ПРАКТИЧЕСКА КОНФЕРЕНЦИЯ С МЕЖДУНАРОДНО УЧАСТИЕ
ДИГИТАЛНА ТРАНСФОРМАЦИЯ НА ОБРАЗОВАНИЕТО – ПРОБЛЕМИ И РЕШЕНИЯ
24-25 APRIL 2025
THIRD NATIONAL SCIENTIFIC-PRACTICAL CONFERENCE WITH INTERNATIONAL PARTICIPATION
DIGITAL TRANSFORMATION OF EDUCATION - ISSUES AND SOLUTIONS
...

Наградени доклади

Доклади,
наградени с кристалния приз
НАЙ-ДОБЪР НАУЧЕН ДОКЛАД
и с картина

  1. ДИГИТАЛНАТА ТРАНСФОРМАЦИЯ НА ОБРАЗОВАНИЕТО – ВИЗИЯ И РЕАЛНОСТ, ПРОБЛЕМИ И РЕШЕНИЯ
    доц. д-р Анелия Иванова
  2. ПЕДАГОГИЧЕСКИ АСПЕКТИ НА ДИГИТАЛНАТА ТРАНСФОРМАЦИЯ НА ОБРАЗОВАНИЕТО
    доц. д-р Надежда Калоянова
  3. УНИВЕРСИТЕТСКИТЕ ПРЕПОДАВАТЕЛИ И ИЗКУСТВЕНИЯТ ИНТЕЛЕКТ: РАЗВИТИЕ НА УМЕНИЯ ЗА БЪДЕЩЕТО
    доц. д-р Цветелина Харакчийска
  4. ЗОНАТА НА ЗЛАТОКОСКА: В ТЪРСЕНЕ НА БАЛАНС ПРИ ИЗПОЛЗВАНЕ НА ИЗКУСТВЕНИЯ ИНТЕЛЕКТ В ОБРАЗОВАНИЕТО
    проф. д-р арх. Стоянка Иванова
  5. ДИГИТАЛНАТА ТРАНСФОРМАЦИЯ НА МЕДИЦИНСКИТЕ УНИВЕРСИТЕТИ – МИСИЯТА ВЪЗМОЖНА
    Проф. д-р Нешка Манчорова, дмн
  6. НЯКОИ ВПЕЧАТЛЕНИЯ И ТЕНДЕНЦИИ от bett ExCeL London 2025 ( The WORLD'S Leading Education Technology Show )
    проф. д-р Румяна Папанчева, доц. д-р Красимира Димитрова, проф. д.н. Жанат Нурбекова

Доклади,
наградени с кристалния приз
НАЙ-ДОБЪР НАУЧЕН ДОКЛАД

  1. Основни аспекти на политиката за управление на качеството при програмна акредитация
    Силвия Трифонова, Антон Праматаров
  2. Правни аспекти на дигиталната трансформация в образованието: предизвикателства и перспективи
    Кремена Раянова, Валерия Горнячка
  3. Академичната екипност като рамка за изграждане на дигитален интердисциплинарен образователен ресурс
    Димитър Симеонов, Петя Събева
  4. Адаптиран STICORDI подход за работа с ученици с обучителни затруднения и ролята на асистивните технологии за неговото прилагане
    Наталия Венелинова, Силвия Белоева
  5. Дигиталните компетентности на българските учители и отражението им върху обучението по природни науки
    Елена Бояджиева, Адриана Тафрова, Милена Кирова, Надежда Райчева
  6. Дигиталната трансформация на училищното управление: предизвикателства и възможности при използването на НЕИСПУО
    Деан Василев
  7. Дигиталните технологии в образованието: RS Scan Footscan като инструмент за анализ на локомоторните функции
    Ростислав Костов, Антоанета Момчилова
  8. Дигитални стратегии за развитие на метакогнитивни умения при обучението по Латинска медицинска терминология
    Мира Велкова
  9. Ефективно управление на образователни ресурси – интерактивно уеб базирано академично разписание
    Симеон Арнаудов, Борис Стойков, Юлиян Радойски
  10. Приложение на дигитални модели при обучение на студенти в областта на организацията и управлението на автомобилния транспорт
    Тончо Балбузанов, Иван Белоев, Джемал Топчу
  11. Развитие на дигиталната компетентност на студенти – бъдещи учители по чужд език във факултета по класически и нови филологии на Софийския университет
    Ирена Димова, Михал Павлов, Пламен Цветков
  12. Интегриране на социалните медии в образователния процес: Примерът на Discord в обучението по софтуерни науки
    Милена Дамесова-Христова
  13. Електронните спортове в образованието – предимства, недостатъци, възможности и предизвикателства
    Пламен Захариев, Георги Христов, Петър Стоилов, Георги Георгиев
  14. Модулна рамка за изследване на рисковете за киберсигурността: фокус върху атаки от тип “session fixation” и “session hijacking”
    Павел Златаров, Галина Иванова
  15. Проучване на достъпни решения от тип онлайн квестор с интеграция в Moodle
    Цветомир Василев
  16. MindLink: Адаптивна образователна платформа за подобряване на мотивацията, саморегулацията и психологическия поток в обучението
    Мариян Филипов
  17. Модел на симулаторно обучение за ГМСББ с централизирано инструкторско управление и разширена обучаема среда
    Георги Димитров, Михаил Гачевски, Николай Созонов, Пламен Петков
  18. Дигитализация в квалификационното обучение на офицери за нуждите на танкерния флот (Обучени моряци - безопасно корабоплаване)
    Михаил Гачевски, Георги Димитров
  19. Потенциалът на интерактивните геовизуализации като дидактически инструменти за формиране на географска грамотност
    Петя Събева, Димитър Симеонов
  20. Анализ и оценка на удовлетвореността и предпочитанията към използването на изкуствен интелект в образованието
    Алдениз Рашидов
  21. Контроль знаний по программированию в эпоху GenAI: исследования, вызовы и методология
    Жанат Нурбекова, Айнур Сагимбаева, Асет Жаксылыков, Нурбол Артыкбаев
  22. Изкуственият интелект и академичната етика: между разкриването на плагиатство и научната креативност
    Андрей Захариев
  23. Възприятията на студентите относно приложението на изкуствен интелект във висшето образование
    Мария Горгорова, Силвия Гафтанджиева, Костадин Йотов, Емил Хаджиколев
  24. Предизвикателството „фразеологични единици“ – изкуственият интелект срещу човешката интуиция
    Владислав Маринов, Анита Тодоранова
  25. Парадигма за приложение на генеративни машини в образователния домейн в контекста на ревизираната таксономия на Блум
    Валентин Атанасов, Анелия Иванова
  26. Креативност и иновации в обучението по музика: ролята на изкуствения интелект в педагогическата подготовка
    Петя Стефанова

Доклади,
наградени с картина

  1. Изграждане и развитие на регионални и национални екосистеми, основани на ценности – естествен мотиватор за устойчиво развитие на учащите
    Галина Момчева, Тодорка Глушкова
  2. Педагогическо приложение на дигиталните технологии в обучението по чужд език: предимства и предизвикателства
    Михал Павлов, Ирена Димова, Пламен Цветков
  3. Дигиталните компетентности на учители и университетски преподаватели, обучаващи бъдещи учители – сравнителен анализ
    Вероника Рачева, Стоян Съев, Румяна Пейчева-Форсайт
  4. Компютърните технологии в академичното обучение по геотехника – предизвикателства и перспективи
    Лена Михова, Мариана Неделчева
  5. Моделиране в дигиталните обучителни инструменти по корабна навигация
    Пламен Петков
  6. Електронните образователни ресурси – ключ към персонализираното обучение
    Кристина Стефанова, Иван Стефанов
  7. Динамично диференциране чрез геймификация: Персонализирано обучение за различни мотивационни типове ученици
    Вилиана Молнар, Десислава Атанасова
  8. Подобряване на уменията на студенти от инженерни специалности в дистанционна форма на обучение: Иновативни подходи и предизвикателства
    Фатме Рашидова
  9. BIM проектиране в съвременното академично обучение по архитектура – аспекти и бъдещо развитие
    Емил Михов
  10. Приложимост и оценка на хибридното обучение по управление на здравните грижи
    Милена Сълева, Атанас Анов, Асен Сеизов, Макрета Драганова, Виолета Йолова
  11. Приложение на изкуствения интелект в обучението по хистология и патохистология на студентите в МУ-Пловдив
    Елена Порязова, Ферихан Попова, Здравка Харизанова, Надя Пенкова, Слави Делчев, Даниел Марков, Илия Биволарски, Гълъбин Марков, Александър Стоянов, Веселин Чонов, Деница Сертева
  12. STREAM обучението и изкуственият интелект в предучилищното образование
    Ирина Стоянова, Нели Димитрова
  13. Изкуственият интелект и необходимостта от реформация в обучението по управление на инвестициите
    Нигохос Канарян

Доклади,
наградени с кристалния приз
НАЙ-ДОБЪР ДОКЛАД
и с картина

  1. ИЗКУСТВЕНИЯТ ИНТЕЛЕКТ В МЕДИЦИНАТА
    чл. кор. проф. д-р Стефан Костянев, дмн
  2. ИЗКУСТВЕНИЯТ ИНТЕЛЕКТ В БИЗНЕСА
    проф. д-р Андрей Захариев
  3. ИЗКУСТВЕНИЯТ ИНТЕЛЕКТ В ОБРАЗОВАНИЕТО
    проф. д-р Стоянка Иванова
  4. ИЗКУСТВЕНИЯТ ИНТЕЛЕКТ В ИЗСЛЕДВАНИЯТА
    доц. д-р Алдениз Рашидов
  5. ИЗКУСТВЕНИЯТ ИНТЕЛЕКТ В ИЗКУСТВОТО
    доц. д-р Павел Стефанов
  6. РАЗВИТИЕТО НА ИЗКУСТВЕНИЯ ИНТЕЛЕКТ – УСЛУГА ИЛИ РИСК ЗА ЧОВЕЧЕСТВОТО
    проф. д.н. Диана Антонова

Доклади,
наградени с кристалния приз
НАЙ-ДОБЪР ДОКЛАД

  1. Дигиталната трансформация в Япония: правителствените инициативи, японските университети и новите специалности
    Цветомира Иванова
  2. Нецифровото преобразуване на образованието
    Лина Йорданова, Антоанета Йорданова, Марин Йорданов
  3. Book Creator – създаване на е-книги чрез AppSmashing като инструмент за повишаване степента на педагогическо познание за правата на детето
    Багряна Илиева, Невена Шопова
  4. Традиции и иновации в обучението по Латински език и медицинска терминология
    Надежда Амуджиева
  5. Рискове от дигитална дискриминация при трансформацията на висшето образование
    Наталия Венелинова, Силвия Белоева
  6. Дигиталната трансформация в образованието – как и какво да обучаваме, за да бъдем в крак с времето
    Пламен Петков, Ивайло Митишев
  7. Методически подходи за ефективно преподаване на масиви в обучението по информатика
    Станаила Нейкова-Карагаева, Светлозар Цанков
  8. Дигиталното поколение vs. слятото, полуслятото и разделното писане
    Владислав Маринов, Анита Тодоранова
  9. Оценяване въздействието на традиционния и модулния модел на обучение в професионалното образование по софтуерно инженерство
    Милена Дамесова, Десислава Баева
  10. Предизвикателства при промяна на платформи за дистанционно обучение
    Антон Недялков, Милена Кирова, Мирослава Бонева
  11. Учебна програма по „STEM роботика“ за формиране на дигитални компетентности в подготовката на студенти по Технологии и предприемачество
    Василиса Валеова
  12. Използване на тренажори в изпитните процедури за корабоводители
    Благовест Белев, Дилян Димитранов
  13. Геймификация във висшето образование – ползи, предизвикателства и перспективи
    Борис Банков, Силвия Парушева, Гергана Касабова
  14. Разпознаване на типовете играчи в класната стая с цел ефективна геймификация
    Десислава Атанасова, Вилиана Молнар
  15. Овладяване на чужд език извън езикова среда с използване на хипермедийни инструменти
    Ирена Петрова
  16. Дигиталните технологии в помощ на децата със СОП
    Валери Йорданов
  17. Дигитални снимки на хистологични микроскопски препарати внедрени във виртуална платформа за нуждите на медицинското образование
    Здравка Харизанова, Ферихан Попова, Стоян Новаков, Ивета Коева, Надя Пенкова, Пепа Атанасова
  18. Как да мотивираме чуждестранните студенти в обучението по химия в медицински университет?
    Николай Тошев, Светлана Георгиева, Йорданка Узунова
  19. Изкуственият интелект в българското образование: преглед на актуалните политики и предизвикателства
    Калина Никифорова-Илиева, Цветозар Георгиев
  20. Изкуственият интелект и персонализиране на обучението
    Ивайло Старибратов, Тодорка Глушкова
  21. Използване на инструменти с изкуствен интелект в Moodle
    Мария Горгорова, Силвия Гафтанджиева, Станка Хаджиколева
  22. Създаване и интегриране на аудио и визуални микроресурси в учебния процес чрез употреба на системи с изкуствен интелект
    Петя Стефанова, Елица Ибрямова
  23. Мнението на бъдещите учители за изкуствения интелект и неговото приложение в обучението по чужд (английски) език
    Цветелина Харакчийска
  24. Приложение на изкуствения интелект при дигитализиране процеса на скринингови изследвания – Обзор
    Калоян Върляков
  25. Някои впечатления и тенденции от BETT 2024 Лондон (The WORLD'S Leading Education Technology Show)
    Румяна Папанчева, Красимира Димитрова

Доклади,
наградени с картина

  1. Дигитална трансформация на традиционното образование
    Калоян Върляков
  2. Специфични особености на маркетинговия микс и дигиталните технологии във фармацевтичния сектор
    Магдалена Пешева, Иво Куманов, Галина Петрова
  3. Дигиталната трансформация на обучението и приобщаването
    Латинка Тодоранова
  4. Визуализация на информацията чрез комбинация на текст и изображения
    Десислава Баева
  5. Неформална дигитализация на висшето образование в социалните мрежи
    Ирина Зиновиева, Галина Кабаджова
  6. Формиране на STEM екипи и тяхната ефективност приложени с модела на обърната класна стая в професионалното образование
    Георги Михалев, Николай Иванов, Десислава Гинева
  7. Приложение и оценка на дигитални ресурси в обучението по музика на студентите - бъдещи педагози в детска градина и начално училище
    Милена Великова
  8. Микро-квалификациите - необходимото ново допълнение към традиционното висше образование
    Цветелина Цветкова
  9. Използване на смартфон приложение за обучение на специалисти по здравни грижи
    Татяна Итова, Деспина Георгиева, Даниела Лютакова, Иваничка Сербезова
  10. Роля на изкуствения интелект в дигиталната трансформация на креативните индустрии
    Здравко Саралиев, Диана Антонова
  11. Възможности за приложение на системи с ИИ в обучението по музика на студенти от педагогически специалности
    Петя Стефанова
  12. Пример за използването на чатбот с изкуствен интелект в училищен проект „Междупредметие“
    Мариела Станчева, Ценка Кучева, Александър Заралиев, Яна Кадреева, Вяра Николова

Доклади,
наградени с кристалния приз
НАЙ-ДОБЪР ДОКЛАД

  1. Цифровизация системы образования в Казахстане: опыт, проблемы и перспективы
    Нурбекова Жанат, Нурбеков Бакыт
  2. От STEM към BEST: два стандарта, една цел
    Андрей Захариев
  3. Правна регулация на дигитална трансформация в образованието
    Мария Илиева
  4. Панацея ли е дигиталната грамотност?
    Росен К. Стоянов
  5. Формиране на интердисциплинарни връзки между устойчивостта и STEM чрез интегриране на 3D инструменти в началното училище
    Валентина Войноховска, Денис Асенов
  6. Българските учители и дигитализацията на образованието
    Янка Тоцева
  7. Възможности за приложение на блокчейн технологията в образованието
    Андриан Минчев, Ваня Стойкова
  8. Ролята на университетите за ускоряване на процесите по интегриране на STEM методите за обучение в началните и средни училища
    Георги Христов, Пламен Захариев, Георги Георгиев
  9. Лекцията като спектакъл в обучението на студентите
    Николай Йорданов
  10. Използване на иновационните образователни технологии в обучението по музика
    Петя Стефанова, Ангел Смрикаров
  11. Добри практики за контрол на обучаемите при тестово изпитване онлайн
    Явор Дечев
  12. Предизвикателствата на дистанционното обучение в условията на пандемия и промяната с положителен и отрицателен знак
    Ваня Стойкова, Галя Шивачева, Андриан Минчев
  13. Сравнителен анализ на синхронно и асинхронно обучение в реална ситуация
    Анита Тодоранова
  14. Изкуственият интелект в звукорежисурата
    Павел Стефанов
  15. Оценяване и акредитация на българското висше образование: проблеми и решения в период на дигитална трансформация
    Георги Тотков, Христина Костадинова
  16. Влияние на университетската подготовка върху уменията и нагласите на новоназначени учители за въвеждане на училищни иновации
    Надежда Калоянова
  17. Когато стотните имат значение: скалиране и калибриране на показатели в критериалната система на НАОА
    Елена Симeонова