Наградени доклади
Доклади, избрани от редколгията на сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, което се индексира от Web of Science,
ще бъдат рецензирани и ще бъдат предложени за публикуване в извънреден брой на това списание.
Тези доклади трябва да бъдат написани при стриктно спазване на изискванията, които ще намерите на този адрес:
https://strategies.azbuki.bg/strategies/ukazaniya/za-avtorite/

Доклади,
наградени с кристалния приз
НАЙ-ДОБЪР НАУЧЕН ДОКЛАД
и с картина
- ДИГИТАЛНАТА ТРАНСФОРМАЦИЯ НА ОБРАЗОВАНИЕТО – ВИЗИЯ И РЕАЛНОСТ, ПРОБЛЕМИ И РЕШЕНИЯ
доц. д-р Анелия Иванова - ПЕДАГОГИЧЕСКИ АСПЕКТИ НА ДИГИТАЛНАТА ТРАНСФОРМАЦИЯ НА ОБРАЗОВАНИЕТО
доц. д-р Надежда Калоянова - УНИВЕРСИТЕТСКИТЕ ПРЕПОДАВАТЕЛИ И ИЗКУСТВЕНИЯТ ИНТЕЛЕКТ: РАЗВИТИЕ НА УМЕНИЯ ЗА БЪДЕЩЕТО
доц. д-р Цветелина Харакчийска - ЗОНАТА НА ЗЛАТОКОСКА: В ТЪРСЕНЕ НА БАЛАНС ПРИ ИЗПОЛЗВАНЕ НА ИЗКУСТВЕНИЯ ИНТЕЛЕКТ В ОБРАЗОВАНИЕТО
проф. д-р арх. Стоянка Иванова - ДИГИТАЛНАТА ТРАНСФОРМАЦИЯ НА МЕДИЦИНСКИТЕ УНИВЕРСИТЕТИ – МИСИЯТА ВЪЗМОЖНА
Проф. д-р Нешка Манчорова, дмн - НЯКОИ ВПЕЧАТЛЕНИЯ И ТЕНДЕНЦИИ от bett ExCeL London 2025 ( The WORLD'S Leading Education Technology Show )
проф. д-р Румяна Папанчева, доц. д-р Красимира Димитрова, проф. д.н. Жанат Нурбекова
Доклади,
наградени с кристалния приз
НАЙ-ДОБЪР НАУЧЕН ДОКЛАД
- Основни аспекти на политиката за управление на качеството при програмна акредитация
Силвия Трифонова, Антон Праматаров - Правни аспекти на дигиталната трансформация в образованието: предизвикателства и перспективи
Кремена Раянова, Валерия Горнячка - Академичната екипност като рамка за изграждане на дигитален интердисциплинарен образователен ресурс
Димитър Симеонов, Петя Събева - Адаптиран STICORDI подход за работа с ученици с обучителни затруднения и ролята на асистивните технологии за неговото прилагане
Наталия Венелинова, Силвия Белоева - Дигиталните компетентности на българските учители и отражението им върху обучението по природни науки
Елена Бояджиева, Адриана Тафрова, Милена Кирова, Надежда Райчева - Дигиталната трансформация на училищното управление: предизвикателства и възможности при използването на НЕИСПУО
Деан Василев - Дигиталните технологии в образованието: RS Scan Footscan като инструмент за анализ на локомоторните функции
Ростислав Костов, Антоанета Момчилова - Дигитални стратегии за развитие на метакогнитивни умения при обучението по Латинска медицинска терминология
Мира Велкова - Ефективно управление на образователни ресурси – интерактивно уеб базирано академично разписание
Симеон Арнаудов, Борис Стойков, Юлиян Радойски - Приложение на дигитални модели при обучение на студенти в областта на организацията и управлението на автомобилния транспорт
Тончо Балбузанов, Иван Белоев, Джемал Топчу - Развитие на дигиталната компетентност на студенти – бъдещи учители по чужд език във факултета по класически и нови филологии на Софийския университет
Ирена Димова, Михал Павлов, Пламен Цветков - Интегриране на социалните медии в образователния процес: Примерът на Discord в обучението по софтуерни науки
Милена Дамесова-Христова - Електронните спортове в образованието – предимства, недостатъци, възможности и предизвикателства
Пламен Захариев, Георги Христов, Петър Стоилов, Георги Георгиев - Модулна рамка за изследване на рисковете за киберсигурността: фокус върху атаки от тип “session fixation” и “session hijacking”
Павел Златаров, Галина Иванова - Проучване на достъпни решения от тип онлайн квестор с интеграция в Moodle
Цветомир Василев - MindLink: Адаптивна образователна платформа за подобряване на мотивацията, саморегулацията и психологическия поток в обучението
Мариян Филипов - Модел на симулаторно обучение за ГМСББ с централизирано инструкторско управление и разширена обучаема среда
Георги Димитров, Михаил Гачевски, Николай Созонов, Пламен Петков - Дигитализация в квалификационното обучение на офицери за нуждите на танкерния флот (Обучени моряци - безопасно корабоплаване)
Михаил Гачевски, Георги Димитров - Потенциалът на интерактивните геовизуализации като дидактически инструменти за формиране на географска грамотност
Петя Събева, Димитър Симеонов - Анализ и оценка на удовлетвореността и предпочитанията към използването на изкуствен интелект в образованието
Алдениз Рашидов - Контроль знаний по программированию в эпоху GenAI: исследования, вызовы и методология
Жанат Нурбекова, Айнур Сагимбаева, Асет Жаксылыков, Нурбол Артыкбаев - Изкуственият интелект и академичната етика: между разкриването на плагиатство и научната креативност
Андрей Захариев - Възприятията на студентите относно приложението на изкуствен интелект във висшето образование
Мария Горгорова, Силвия Гафтанджиева, Костадин Йотов, Емил Хаджиколев - Предизвикателството „фразеологични единици“ – изкуственият интелект срещу човешката интуиция
Владислав Маринов, Анита Тодоранова - Парадигма за приложение на генеративни машини в образователния домейн в контекста на ревизираната таксономия на Блум
Валентин Атанасов, Анелия Иванова - Креативност и иновации в обучението по музика: ролята на изкуствения интелект в педагогическата подготовка
Петя Стефанова
Доклади,
наградени с картина
- Изграждане и развитие на регионални и национални екосистеми, основани на ценности – естествен мотиватор за устойчиво развитие на учащите
Галина Момчева, Тодорка Глушкова - Педагогическо приложение на дигиталните технологии в обучението по чужд език: предимства и предизвикателства
Михал Павлов, Ирена Димова, Пламен Цветков - Дигиталните компетентности на учители и университетски преподаватели, обучаващи бъдещи учители – сравнителен анализ
Вероника Рачева, Стоян Съев, Румяна Пейчева-Форсайт - Компютърните технологии в академичното обучение по геотехника – предизвикателства и перспективи
Лена Михова, Мариана Неделчева - Моделиране в дигиталните обучителни инструменти по корабна навигация
Пламен Петков - Електронните образователни ресурси – ключ към персонализираното обучение
Кристина Стефанова, Иван Стефанов - Динамично диференциране чрез геймификация: Персонализирано обучение за различни мотивационни типове ученици
Вилиана Молнар, Десислава Атанасова - Подобряване на уменията на студенти от инженерни специалности в дистанционна форма на обучение: Иновативни подходи и предизвикателства
Фатме Рашидова - BIM проектиране в съвременното академично обучение по архитектура – аспекти и бъдещо развитие
Емил Михов - Приложимост и оценка на хибридното обучение по управление на здравните грижи
Милена Сълева, Атанас Анов, Асен Сеизов, Макрета Драганова, Виолета Йолова - Приложение на изкуствения интелект в обучението по хистология и патохистология на студентите в МУ-Пловдив
Елена Порязова, Ферихан Попова, Здравка Харизанова, Надя Пенкова, Слави Делчев, Даниел Марков, Илия Биволарски, Гълъбин Марков, Александър Стоянов, Веселин Чонов, Деница Сертева - STREAM обучението и изкуственият интелект в предучилищното образование
Ирина Стоянова, Нели Димитрова - Изкуственият интелект и необходимостта от реформация в обучението по управление на инвестициите
Нигохос Канарян
Доклади,
наградени с кристалния приз
НАЙ-ДОБЪР ДОКЛАД
и с картина

- ИЗКУСТВЕНИЯТ ИНТЕЛЕКТ В МЕДИЦИНАТА
чл. кор. проф. д-р Стефан Костянев, дмн - ИЗКУСТВЕНИЯТ ИНТЕЛЕКТ В БИЗНЕСА
проф. д-р Андрей Захариев - ИЗКУСТВЕНИЯТ ИНТЕЛЕКТ В ОБРАЗОВАНИЕТО
проф. д-р Стоянка Иванова - ИЗКУСТВЕНИЯТ ИНТЕЛЕКТ В ИЗСЛЕДВАНИЯТА
доц. д-р Алдениз Рашидов - ИЗКУСТВЕНИЯТ ИНТЕЛЕКТ В ИЗКУСТВОТО
доц. д-р Павел Стефанов - РАЗВИТИЕТО НА ИЗКУСТВЕНИЯ ИНТЕЛЕКТ – УСЛУГА ИЛИ РИСК ЗА ЧОВЕЧЕСТВОТО
проф. д.н. Диана Антонова
Доклади,
наградени с кристалния приз
НАЙ-ДОБЪР ДОКЛАД

- Дигиталната трансформация в Япония: правителствените инициативи, японските университети и новите специалности
Цветомира Иванова - Нецифровото преобразуване на образованието
Лина Йорданова, Антоанета Йорданова, Марин Йорданов - Book Creator – създаване на е-книги чрез AppSmashing като инструмент за повишаване степента на педагогическо познание за правата на детето
Багряна Илиева, Невена Шопова - Традиции и иновации в обучението по Латински език и медицинска терминология
Надежда Амуджиева - Рискове от дигитална дискриминация при трансформацията на висшето образование
Наталия Венелинова, Силвия Белоева - Дигиталната трансформация в образованието – как и какво да обучаваме, за да бъдем в крак с времето
Пламен Петков, Ивайло Митишев - Методически подходи за ефективно преподаване на масиви в обучението по информатика
Станаила Нейкова-Карагаева, Светлозар Цанков - Дигиталното поколение vs. слятото, полуслятото и разделното писане
Владислав Маринов, Анита Тодоранова - Оценяване въздействието на традиционния и модулния модел на обучение в професионалното образование по софтуерно инженерство
Милена Дамесова, Десислава Баева - Предизвикателства при промяна на платформи за дистанционно обучение
Антон Недялков, Милена Кирова, Мирослава Бонева - Учебна програма по „STEM роботика“ за формиране на дигитални компетентности в подготовката на студенти по Технологии и предприемачество
Василиса Валеова - Използване на тренажори в изпитните процедури за корабоводители
Благовест Белев, Дилян Димитранов - Геймификация във висшето образование – ползи, предизвикателства и перспективи
Борис Банков, Силвия Парушева, Гергана Касабова - Разпознаване на типовете играчи в класната стая с цел ефективна геймификация
Десислава Атанасова, Вилиана Молнар - Овладяване на чужд език извън езикова среда с използване на хипермедийни инструменти
Ирена Петрова - Дигиталните технологии в помощ на децата със СОП
Валери Йорданов - Дигитални снимки на хистологични микроскопски препарати внедрени във виртуална платформа за нуждите на медицинското образование
Здравка Харизанова, Ферихан Попова, Стоян Новаков, Ивета Коева, Надя Пенкова, Пепа Атанасова - Как да мотивираме чуждестранните студенти в обучението по химия в медицински университет?
Николай Тошев, Светлана Георгиева, Йорданка Узунова - Изкуственият интелект в българското образование: преглед на актуалните политики и предизвикателства
Калина Никифорова-Илиева, Цветозар Георгиев - Изкуственият интелект и персонализиране на обучението
Ивайло Старибратов, Тодорка Глушкова - Използване на инструменти с изкуствен интелект в Moodle
Мария Горгорова, Силвия Гафтанджиева, Станка Хаджиколева - Създаване и интегриране на аудио и визуални микроресурси в учебния процес чрез употреба на системи с изкуствен интелект
Петя Стефанова, Елица Ибрямова - Мнението на бъдещите учители за изкуствения интелект и неговото приложение в обучението по чужд (английски) език
Цветелина Харакчийска - Приложение на изкуствения интелект при дигитализиране процеса на скринингови изследвания – Обзор
Калоян Върляков - Някои впечатления и тенденции от BETT 2024 Лондон (The WORLD'S Leading Education Technology Show)
Румяна Папанчева, Красимира Димитрова
Доклади,
наградени с картина

- Дигитална трансформация на традиционното образование
Калоян Върляков - Специфични особености на маркетинговия микс и дигиталните технологии във фармацевтичния сектор
Магдалена Пешева, Иво Куманов, Галина Петрова - Дигиталната трансформация на обучението и приобщаването
Латинка Тодоранова - Визуализация на информацията чрез комбинация на текст и изображения
Десислава Баева - Неформална дигитализация на висшето образование в социалните мрежи
Ирина Зиновиева, Галина Кабаджова - Формиране на STEM екипи и тяхната ефективност приложени с модела на обърната класна стая в професионалното образование
Георги Михалев, Николай Иванов, Десислава Гинева - Приложение и оценка на дигитални ресурси в обучението по музика на студентите - бъдещи педагози в детска градина и начално училище
Милена Великова - Микро-квалификациите - необходимото ново допълнение към традиционното висше образование
Цветелина Цветкова - Използване на смартфон приложение за обучение на специалисти по здравни грижи
Татяна Итова, Деспина Георгиева, Даниела Лютакова, Иваничка Сербезова - Роля на изкуствения интелект в дигиталната трансформация на креативните индустрии
Здравко Саралиев, Диана Антонова - Възможности за приложение на системи с ИИ в обучението по музика на студенти от педагогически специалности
Петя Стефанова - Пример за използването на чатбот с изкуствен интелект в училищен проект „Междупредметие“
Мариела Станчева, Ценка Кучева, Александър Заралиев, Яна Кадреева, Вяра Николова
Доклади,
наградени с кристалния приз
НАЙ-ДОБЪР ДОКЛАД

- Цифровизация системы образования в Казахстане: опыт, проблемы и перспективы
Нурбекова Жанат, Нурбеков Бакыт - От STEM към BEST: два стандарта, една цел
Андрей Захариев - Правна регулация на дигитална трансформация в образованието
Мария Илиева - Панацея ли е дигиталната грамотност?
Росен К. Стоянов - Формиране на интердисциплинарни връзки между устойчивостта и STEM чрез интегриране на 3D инструменти в началното училище
Валентина Войноховска, Денис Асенов - Българските учители и дигитализацията на образованието
Янка Тоцева - Възможности за приложение на блокчейн технологията в образованието
Андриан Минчев, Ваня Стойкова - Ролята на университетите за ускоряване на процесите по интегриране на STEM методите за обучение в началните и средни училища
Георги Христов, Пламен Захариев, Георги Георгиев - Лекцията като спектакъл в обучението на студентите
Николай Йорданов - Използване на иновационните образователни технологии в обучението по музика
Петя Стефанова, Ангел Смрикаров - Добри практики за контрол на обучаемите при тестово изпитване онлайн
Явор Дечев - Предизвикателствата на дистанционното обучение в условията на пандемия и промяната с положителен и отрицателен знак
Ваня Стойкова, Галя Шивачева, Андриан Минчев - Сравнителен анализ на синхронно и асинхронно обучение в реална ситуация
Анита Тодоранова - Изкуственият интелект в звукорежисурата
Павел Стефанов - Оценяване и акредитация на българското висше образование: проблеми и решения в период на дигитална трансформация
Георги Тотков, Христина Костадинова - Влияние на университетската подготовка върху уменията и нагласите на новоназначени учители за въвеждане на училищни иновации
Надежда Калоянова - Когато стотните имат значение: скалиране и калибриране на показатели в критериалната система на НАОА
Елена Симeонова